Навчання без бар’єрів

Навчання без бар’єрів

До ініціативи першої леді України Олени ...

У Вишнівській школі № 2 укріплюють фундамент

У Вишнівській школі № 2 укріплюють фундамент

Проводяться роботи з укріплення фундамен...

Новий виїзд з Крюківщини до Києва: будівництво триває

Новий виїзд з Крюківщини до Києва: будівництво триває

Активно продовжується будівництво автомо...

Шановні мешканці Вишневої міської громади!

Шановні мешканці Вишневої міської громади!

Єдність та свобода роблять нас гідними г...

Вишнева міська громада відзначила День Гідності та Свободи

Вишнева міська громада відзначила День Гідності та Свободи

Урочистий мітинг відбувся біля меморіалу...

Капітальний ремонт вулиці Одеської у селі Крюківщина

Капітальний ремонт вулиці Одеської у селі Крюківщина

В рамках проекту капітального ремонту ав...

Що необхідно знати про коронавірусну інфекцію?

Увага! Сайт оновлюється. Деякі розділи можуть бути недоступні.

Запит на отримання публічної інформації
Бюджет участі Вишневої міської територіальної громади
електронні петиції
Ставки місцевих податків та зборів на 2021 р.залишаються без змін детальніше тут

Гідність 2021

Офіційно





Головне управління ДПС у Київській області повідомляє

До уваги фінансових агентів!

 

Державна податкова служба України інформує, що станом на 30.09.2021 року завершилось звітування згідно з вимогами Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA), ратифікованої Законом України «Про ратифікацію» від 29 жовтня 2019 року №229-IX.

На кінець звітного періоду подано 1 145 звітів, прийнято IRS (Служба внутрішніх доходів США) – 1 138 звітів.

Дякуємо всім фінансовим агентам, які взяли участь у звітуванні FATCA.

 

 

 

Платники податків сплатили до державного бюджету 12,1 млрд грн, - Олена Виноградова

 

За три квартали поточного року платники пристоличного регіону сплатили до державного бюджету 12,1 млрд грн. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. Зокрема, вона підкреслила, що цьогорічна сума надходжень зросла на 21% або 2,1 млрд грн порівняно з аналогічним показником минулого року.

Найбільші суми сплатили суб’єкти господарювання Бучанського району – 3,3 млрд грн, Броварського та Білоцерківського районів – 2 млрд грн та 1,7 млрд грн відповідно.

Окремо Виноградова повідомила, що більше половини надходжень до державної скарбниці забезпечила сплата ПДВ. Станом на 1 жовтня 2021 платники пристоличного регіону спрямували до бюджету 6,2 млрд грн з темпом приросту 16% та додатковою сумою 865 млн грн.

На 23% або 552 млн грн зросла сплата податку на доходи фізичних осіб. Як зазначила Олена Виноградова, зі своїх доходів мешканці Київської області сплатили у казну держави майже 3 мільярди гривень за період січень-вересень 2021 року.

Значно збільшили сплату податку на прибуток підприємства та організації Київщини, з початку року забезпечивши надходження на суму 1,7 млрд грн. Такий показник на 40% або 493 млн грн перевищує минулорічний у відповідному періоді.  

На підтримку армії наразі надійшло 821 млн грн, що на 19% або 132 млн грн більше за показник аналогічного періоду 2020 року.

 

 

 

Податківці Київщини викрили схему незаконного заволодіння коштами місцевого бюджету на суму 22,8 млн.грн.

 

Фахівці управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПС у Київській області під час проведення дослідження господарської діяльності суб’єкта  господарювання  Київщини  викрито схему заволодіння  та легалізації коштів місцевого бюджету Дніпровської міської ради   на суму 22,8 млн. грн.

Як з’ясувалося, під час ремонтних робіт  з технічного переоснащення фільтрів на насосно-фільтрувальній станції в м. Дніпро,  посадові особи  комунального підприємства  у змові з переможцем тендерних торгів, порушуючи норми чинного законодавства внесли   недостовірні відомості до актів виконаних робіт  щодо  завищення вартості матеріалів, що призвело до завдання збитків місцевому бюджету. 

За даним фактом Офісом Генерального прокурора зареєстровано кримінальне провадження за ст.191 Кримінального кодексу України. Досудове розслідування триває.  

 

 

 

Обчислення та сплата рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:     ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;
- ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;

- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;
-  дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою - п. 254.1 ст. 254 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Базовий податковий (звітний) період для рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України дорівнює календарному місяцю.
          Платник рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, подає до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації податкову декларацію з рентної плати та додаток з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
          Сума податкових зобов’язань з рентної плати, що визначена у податковій декларації за податковий (звітний) місяць, сплачується до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

У суб’єктів господарювання, в яких закінчився термін дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу, на підставі якого здійснювалося користування радіочастотним ресурсом, та припинено користування радіочастотним ресурсом, останнім податковим періодом для податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є звітний період, у якому закінчився термін дії ліцензії або дозволу.

 

 

 

ФО, якій належать кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, має право відкрити у різних банках України окремі поточні рахунки зі спеціальним режимом використання у національній валюті та іноземній валюті

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує,  що з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року триває  одноразове  (спеціальне) добровільне декларування, яке  передбачає сплату збору з одноразового  (спеціального) добровільного декларування.

Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі - спеціальні рахунки) до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації - п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Декларант з метою забезпечення виконання положень п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Постановою Правління Національного банку України від 05.08.2021 № 83 затверджено Положення про порядок відкриття та ведення поточних рахунків із спеціальним режимом використання в національній та іноземних валютах, банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі - Положення).

Пунктом 3 Положення визначено, що  спеціальний рахунок - це поточний рахунок із спеціальним режимом використання, який відкривається банком декларанту відповідно до Закону України від 15.06.2021 №1539-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» (далі - Закон № 1539) для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування для зарахування грошових коштів у готівковій формі в національній та іноземних валютах, банківських металів з фізичною поставкою.
           Банк відкриває спеціальний рахунок декларанту відповідно до вимог Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків - резидентів і нерезидентів, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 № 492 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 01.04.2019  № 56) (далі - Інструкція № 492), у порядку, встановленому п. 62 розд. V Інструкції № 492 для фізичних осіб, та з обов’язковим дотриманням вимог п. 16 розд. I Інструкції № 492.

Пунктом 8 Положення встановлено, що  договір, який укладається в письмовій формі між банком і декларантом, має передбачати особливості відкриття, функціонування та закриття спеціального рахунку, які повинні відповідати вимогам Закону № 1539.

Нормами підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ та Положення не встановлено обмежень щодо відкриття фізичною особою, яка має у власності кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, окремих поточних рахунків зі спеціальним режимом використання у національній валюті та іноземній валюті у різних банках України

 

 

 

Формування податкового кредиту з ПДВ при ввезенні на митну територію України товарів у разі їх безоплатного отримання

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для операцій із ввезення товарів на митну територію України датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов’язаннями.

Документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

Базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розд. III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.
         ПДВ, сплачений при розмитненні ввезених на митну територію України товарів у разі їх безоплатного отримання, включається до складу податкового кредиту платника податку на підставі належним чином оформленої митної декларації.

 Платник податку згідно з п. 198.5 ст. 198 ПКУ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 ПКУ).

 

 

Оподаткування ПДФО вартості подарунків, які роздаються під час проведення рекламної акції

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відносини, які виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, регулює   Закон України «Про рекламу», який визначає засади рекламної діяльності в Україні.

Так, Законом  України «Про рекламу» встановлено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Споживачі реклами - це невизначене коло осіб, на яких спрямовується реклама.
          Товар - це будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція, роботи, послуги, цінні папери, об’єкти права інтелектуальної власності.
          Нормами  Податкового кодексу України визначено, що дохід з джерелом їх походження з України - це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Таким чином, якщо під час проведення рекламної акції здійснюється розповсюдження рекламного товару, а споживачами реклами є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб - споживачів таких рекламних заходів та, відповідно, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
          Водночас, якщо у період проведення рекламної акції надаються подарунки, отримувачами яких є конкретні особи, то вартість таких подарунків є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб з урахуванням обмежень, встановлених п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

 

                                                            

 

 

 

Сплата податку на нерухомість фізичними особами

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу власників нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, що відповідно до п.п. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України, податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується  фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.

Нагадуємо, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

-об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

-розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

-права на користування пільгою із сплати податку;

-розміру ставки податку;

-нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

 

 

ФОП, яка розпочинає незалежну професійну діяльність, подає до контролюючого заяву за формою № 1-ЄСВ про взяття на облік платника ЄВ з позначкою «Зміни»

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що згідно ст. 4 Закону України № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), є, зокрема, ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
          Взяття на облік в контролюючих органах самозайнятих осіб здійснюється відповідно до розд. ІІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162.

Взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється на підставі заяви про взяття на облік платника ЄВ за формою № 1-ЄСВ (заява за формою № 1-ЄСВ), яка подається протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.
          У разі зміни даних про платника єдиного внеску до контролюючого органу подається заява за ф. № 1-ЄСВ з приміткою «Зміни». До заяви додаються завірені копії документів, що зазнали змін (п. 5 розд. ІІІ Порядку № 1162).
          Якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та провадить незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується в контролюючому органі як фізична особа - підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

Ця ознака встановлюється на підставі поданих до контролюючого органу за місцем проживання заяви за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копії документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, або відомостей (даних) відповідного уповноваженого органу чи реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, або заяви та документів, поданих відповідно до п.п. 4 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №.

Отже, якщо ФОП  розпочинає незалежну професійну діяльність, то вона подає до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності, протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.

 

 

 

Яку вартість слід зазначати ФО у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації у разі декларування цінних паперів, що допущені до біржових торгів та знаходяться за межами території України?

 

Відповідно до п.п. «ґ» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація), у тому числі цінні папери та/або фінансові інструменти, визначені законом.

При цьому, для об’єктів декларування, визначених п.п. «ґ» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) є вартість придбання або біржова вартість, дійсна станом на дату подання Декларації, корпоративних прав (акцій), які допущені до біржових торгів. Декларант зобов’язаний документально підтвердити вартість об’єктів декларування шляхом додання до Декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі якщо такі об’єкти знаходяться (зареєстровані) за межами України (п.п. 7.2 п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Згідно з абзацом першим п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, протягом визначеного підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування має право добровільно подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, Декларацію в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Так, наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021 № 439 затверджені форма Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

Крім того, відповідно до п.п. 6.1 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ для цілей підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ у Декларації відображаються, зокрема:

відомості про об’єкти декларування, визначені підпунктами «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, із зазначенням інформації, що дає змогу їх ідентифікувати, зокрема, про їх місцезнаходження або місце зберігання (крім предметів мистецтва та антикваріату, дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, ювелірних виробів, банківських металів, які не розміщені на рахунках, пам’ятних банкнот та монет тощо), вид, назву, рік виробництва (випуску) тощо;

самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування Збору. До Декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі місцезнаходження (реєстрації) активу фізичної особи за межами України;

ставка та сума Збору.

Таким чином, фізична особа – декларант, яка має у власності актив у вигляді цінних паперів, які допущені до біржових торгів та розміщенні за межами території України, відображає його у Декларації із зазначенням вартості придбання або біржової вартість, яка є дійсною станом на дату подання Декларації. Тобто, якщо у фізичної особи відсутні дані щодо вартості придбання вказаного активу, але є його біржова вартість, яка документально підтверджена, то у Декларації фізичною особою зазначається біржова вартість такого активу.

 

 

 

 

Надходження до бюджетів Київщини зросли на 21%, - Олена Виноградова

 

У січні – вересні 2021 року до місцевих бюджетів від платників податків надійшло 13,6 млрд грн. «Наразі маємо приріст у надходженнях 21%, що у грошовому еквіваленті дорівнює 2,4 млрд грн додаткових коштів», - повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова.

Вона також повідомила, що найбільші суми до бюджетів територіальних громад спрямували платники Бучанського району – 3,2 млрд грн, Білоцерківського – 2 млрд грн та Броварського – 1,9 млрд грн.

У розрізі основних платежів суб’єкти господарювання забезпечили майже 9 млрд грн податку на доходи фізичних осіб, збільшивши сплату платежів на 23% або 1,7 млрд грн порівняно з аналогічним показником минулого року.  

Порівняно з аналогічним періодом минулого року на 24% зросла сума сплати єдиного податку. Так, з початку року малий та середній бізнес спрямував до місцевих скарбниць 2,1 млрд грн. При цьому сума додаткових надходжень складає 395 мільйонів гривень.  

Від плати за землю за січень – вересень 2021 року до бюджетів громад надійшло 1,2 млрд грн з темпом приросту до відповідного періоду 2020 року 5% та додатковою сумою 56 млн грн.

З реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів бюджети отримали 499 млн грн акцизного податку. Це на 26% або 104 млн грн більше за суму, сплачену у січні-вересні минулого року.  

Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки забезпечила надходження на суму 486 млн грн. Такий показник на 37% або 132 млн грн більше, аніж у відповідному періоді 202 року.  

Власники елітних автомобілів сплатили 8 мільйонів гривень транспортного податку.

 

 

Обирайте електронний формат спілкування з податковою службою

 

Головне управління ДПС у Київській області з метою уникнення загрози розповсюдження коронавірусної хвороби  COVID-19 та задля економії часу рекомендує платникам податків вибирати електронний формат спілкування з податковими органами.

Електронні сервіси ДПС, зокрема, сервіси Електронного кабінету, нададуть можливість не лише подати податкову звітність засобами електронного зв’язку через Електронний кабінет, але і надіслати заяви, отримати довідки, ознайомитись з корисною інформацією: 

-отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом можна у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.

Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС надсилається за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204» (далі – Витяг).                        Витяг формується за період вибраний платником податків при створені Запиту         з урахуванням строків давності.

-надіслати через Електронний кабінет заяву про повернення помилково/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за формою J/F 1302001 разом з копією платіжного документа, який надсилається як документ довільного формату ( форма F/J 1360102).Звертаємо увагу, що заява про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.

-у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету  платник може створити та надіслати Заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи за формою J1300305 (для юридичних осіб) або F1300305 (для фізичних осіб).

- будь-який платник податку: юридична особа, фізична особа - підприємець, фізична особа може надіслати лист (запит тощо) у довільній формі через Електронний кабінет до відповідного органу ДПС за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) щодо отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України (далі – Довідка).

- у меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету створено можливість надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
- фізичні особи у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету мають можливість після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
          Звертаємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

 

 

                                                          З 01.01.2022 за звітний період 2021 року Декларація з податку на прибуток подається за оновленою формою

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що листом від  27.09.2021  №21953/7/99-00-21-02-01-07 Державна податкова служба України повідомила про набрання чинності 17 серпня 2021 наказу Міністерства фінансів України від 04.06.2021 № 317 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.08.2021 за № 1014/36636 (далі - наказ № 317), яким затверджено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897.

Так, у формі Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація) передбачено такі зміни.

Зміни до основної частини декларації:

Декларацію доповнено новим рядком 7.1, який заповнюється нерезидентами у  разі здійснення ними діяльності на території України через постійне представництво.

У рядку 7.1 нерезидентом зазначається  інформація про:

-повне найменування постійного представництва/відокремленого підрозділу нерезидента, через який здійснюється діяльність в Україні;

-код за ЄДРПОУ постійного представництва. У разі якщо нерезидентом здійснюється діяльність через неакредитований відокремлений підрозділ, зазначається ідентифікатор об’єкта оподаткування згідно з повідомленням про такий об’єкт оподаткування,   поданим до контролюючого органу відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу;

-місцезнаходження постійного представництва/відокремленого підрозділу нерезидента;

-найменування контролюючого органу за місцем обліку постійного представництва/відокремленого підрозділу нерезидента.

Нерезидент, який має кілька постійних представництв в різних регіонах України, визначатиме оподатковуваний прибуток окремо по кожному такому постійному представництву і окремо складатиме та подаватиме податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за неосновним місцем свого обліку, по місцезнаходженню таких постійних представництв.

Нарахування та сплата податку на прибуток має здійснюватися по зазначеним нерезидентом реквізитах постійного представництва (відокремленого підрозділу) (код ЄДРПОУ, назва постійного представництва (відокремленого підрозділу), за яке він подає податкову декларацію, за кодом бюджетної класифікації 11020500 «Податок на прибуток іноземних юридичних осіб».

Зміни у додатки до декларації:

1. у додаток ПН :

додаток доповнено позицією щодо надання інформації про нерезидента, який є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу із джерелом походження з України у разі застосування міжнародного договору України з країною, резидентом якої є відповідний бенефіціарний (фактичний) отримувач (власник) такого доходу;

2. у додаток РІ щодо:

-змін, внесених Законом № 1117 до Кодексу стосовно виключення із рядка 3.1.14 різниці щодо збільшення фінансового результату до оподаткування на суму витрат, понесених платником при здійсненні операцій з нерезидентами, якщо такі операції не мають ділової мети, та заміни цього рядка новою різницею щодо збільшення фінансового результату до оподаткування на суму витрат, пов’язаних із виконанням умов договору про надання бюджетного гранту, понесених у поточному звітному періоді за рахунок таких грантів (але не більше суми таких грантів) та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (рядок 3.1.14);

-доповнення новим рядком, щодо зменшення фінансового результату до оподаткування на суму бюджетних грантів, отриманих платником та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (рядок 3.2.6);

-доповнення новими рядками щодо зменшення фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду:

на суму отриманої одноразової компенсації СГ відповідно до Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та включеної до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (рядок 4.2.22);

на суму списаних штрафних санкцій і пені відповідно до пункту 2 3 та списаного податкового боргу відповідно до пункту 2 4 підрозділу 10 розділу XX ПКУ та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (рядок 4.2.23).

3. Для цілей розрахунку різниці, на яку збільшується фінансовий результат до оподаткування згідно з п.140.2 ст. 140 ПКУ, додаток АМ доповнено рядком «КП», у якому відображається інформація про капіталізовані проценти, які підлягали включенню до собівартості необоротного активу відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Частиною 1 п.46.6 ст.46 ПКУ встановлено, що  якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Враховуючи зазначене, платникам податку на прибуток підприємств необхідно подавати декларацію за оновленою формою починаючи з 01.01.2022 за звітний (податковий) період 2021 року.  

 

 

 

 

Інформацію про рух коштів на єдиному рахунку можна переглянути в режимі «Єдина картка платника» меню «Єдиний рахунок» Електронного кабінету

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до ст.42 прим.1 Податкового кодексу України електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та  іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання  ПКУ та  іеших  законів, контроль за дотриманням яких покладено на  контролюючі органи, зокрема, шляхом перегляду інформації  по єдиному рахунку, у тому числі з Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків (абзац 6 пункту 42 прим.1 2 ст.42 прим.1).

Інформація про рух коштів на єдиному рахунку для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску в актуальному стані платники податків мають можливість переглянути в режимі «Єдина картка платника» пункту меню «Єдиний рахунок» Електронного кабінету.

 

 

 

Реєстр великих платників податків на 2022 рік налічує 1341 платника

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що ДПС  затвердила Реєстр великих платників податків на 2022 рік та закріпила великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків.

До Реєстру великих платників податків на 2022 рік включено 1341 платника.

Реєстр великих платників податків на 2022 рік оприлюднено у формі відкритих даних на Порталі відкритих даних  Єдиного державного веб-порталу відкритих даних на веб-порталі  ДПС у банері «Відкриті дані».

Нагадуємо, що під великими платниками податків розуміються юридичні особи або постійні представництва нерезидентів на території України, у яких обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує еквівалент 50 мільйонів євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період, або загальна сума податків, зборів, платежів, сплачених до Державного бюджету України, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, крім митних платежів, за такий самий період перевищує еквівалент 1,5 мільйона євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період - п.п. 14.1.24 п. 14.1 ст. 14 розд. I Податкового кодексу України.

 

 

 

 

Скасування реєстрації ПРРО

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що    Порядок скасування реєстрації ПРРО встановлений Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (наказ Міністерства фінансів України від 23.06.2020 року №317).

Скасовується реєстрація ПРРО  шляхом виключення його з Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій і закриття фіскального номера, який надалі не підлягає використанню.

Скасовується  реєстрація ПРРО на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку № 317) із позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».
Суб’єкт господарювання до подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО повинен передати усі копії розрахункових документів, створених ПРРО, з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком № 317.

Реєстрація ПРРО скасовується фіскальним сервером автоматично, якщо:
   -  до ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП;
 -    щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, якщо суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПКУ як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання;

-     щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів;
  -   стосовно ФОП наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;
-     суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України від 15.03. 2003  № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав (п. 4 розд. III Порядку № 317).

 

 

ГУ ДПС у Київській області

 


 

Новини державних органів

Податкова повідомляє