У минулому випуску ми розповідали про початок медичної реформи у нашому місті. Ця тема потребує детального вивчення та роз’яснення, тому ми повертаємося до неї зараз. Детальніше про нововведення – далі.
Володимир Грабар, виконуючий обов’язки головного лікаря Вишнівської лікарні розповідає – у нашому місті реформування медичної галузі розпочалось чи не в останню чергу, якщо порівнювати з іншими населеними пунктами області. Тож тепер нововведення впроваджуються швидшими темпами.
Це пов’язано з тим, що у місті всі аспекти реформи вивчали до найменших дрібниць, бо ж хотіли, щоб якість надання послуг була щонайкращою.
Володимир Грабар каже – медична сфера давно потребувала реформування: «Ця реформа уже давно на часі. Маємо розуміти, що життя не стоїть на місці, тож надання медичних послуг також має вдосконалюватись – потрібне нове оснащення, підхід до лікування, нові кваліфіковані фахівці тощо».
Першим нововведенням у медичній галузі став поділ швидкої допомоги на два підрозділи – екстрена та невідкладна медична допомога. Завідуюча відділенням невідкладної медичної допомоги нашого міста Софія Голомишко розповідає, у чому різниця. Отже, запам’ятайте, кого та у яких випадках викликати:
Екстрена медична допомога |
Невідкладна медична допомога |
Усі вуличні виклики: травми, переломи тощо, виклики з місць ДТП |
Головний біль, запаморочення |
Ураження електричним струмом |
Висока температура, кашель, біль у горлі |
Гострі отруєння (наприклад, медикаментами, хімічними речовинами і т.п.) |
Болі онкохворих |
Гострий біль у області серця |
Алкогольний, наркотичний, токсичний абстинетний синдром |
Гострі психічні розлади, що становлять загрозу для оточуючих |
Підвищення артеріального тиску |
Гострі інфекційні захворювання |
Болі в суглобах, поясниці |
Гострий біль у животі |
Загострення хронічних хвороб (якщо хворий стоїть на обліку) – гіпертонія, виразка, холіцистит, захворювання нирок тощо |
Кровотечі |
|
Втрата свідомості, судоми |
|
Раптове порушення дихання |
|
Переохолодження |
|
Порушення перебігу вагітності |
|
ТЕЛЕФОНИ |
|
Північна сторона міста 5-59-03 5-03-03 |
Північна сторона міста 5-55-50 |
Південна сторона міста |
Південна сторона міста |
5-05-55 |
5-05-55 |
Або 103 |
Не всі люди можуть точно визначити, які саме проблеми зі здоров’ям вони мають, та що саме їх турбує цієї миті. У такому випадку краще дзвонити на 103. Уже там диспетчер (людина з медичною освітою) визначить, якій службі переадресувати ваш виклик. Софія Голомишко закликає – зателефонувавши на 103, не панікуйте, спокійно розкажіть диспетчеру, що сталося. Це дозволить йому правильно зорієнтуватися та направити до вас потрібних фахівців.
Володимир Грабар, в.о. головного лікаря каже – коли на виклик помилково виїжджає невідкладна допомога замість екстреної, втрачаються дорогоцінні хвилини: «Карета «невідкладної» оснащена дещо інакше, ніж «екстрена». Тому в таких випадках самі лікарі роблять повторний виклик, а це додатковий час».
Зазначу, що відрізняється і час приїзду лікарів. Якщо випадок екстрений, то допомога має прибути не пізніше, як за 10 хвилин після виклику (по місту). Невідкладну ж містяни можуть чекати і протягом двох годин.
Лікарі кажуть – цих вимог та норм намагаються дотримуватись, але варто пам’ятати, що машини та обладнання – не нові: «Деяким каретам швидкої вже більше 15-ти років. – каже Софія Голомишко – Тому маємо розуміти, що вони уже не такі швидкісні. Важко пересуватися автошляхами, бо ж автомобілісти не надто охоче поступаються дорогою».
Нагадаю, що екстрена медична допомога тепер має обласне підпорядкування та фінансується з обласного бюджету. Але це не означає, що вона стала менш доступною для вишнівчан. Підпорядкування ж невідкладної допомоги залишається незмінним.
Окрім поділу «швидкої», реформа передбачає і створення центрів первинної медико-санітарної допомоги та перекваліфікацію медиків. До 2020 року в Україні має побільшати сімейних лікарів, тобто лікарів загальної практики.
Наразі працює обласна «гаряча» лінія, за якою ви можете дізнатися про всі нюанси роботи екстреної служби медичної допомоги. Її телефон +38(044)-489-34-26.
До речі, було б добре, якби була створена телефонна лінія, за якою люди могли б залишати схвальні відгуки чи висловлювати подяку лікарям. Так, до нашої редакції неодноразово звертались містяни, що хотіли подякувати медикам. Наприклад, цього тижня вишнівчанка попросила за допомогою газети висловити вдячність лікарю-стоматологу Валерію Леонідовичу Мельниченко за людяне ставлення та якісне надання допомоги.
Марина Мандзюк
< Попередня | Наступна > |
---|