Першочерговим етапом у реформі децентралізації має бути об'єднання громад, при чіткому розумінні, скільки їх буде і з якими повноваженнями. Які кроки на шляху до Європи та децентралізації робить Вишневе нашим кореспондентам розповів міський голова Ілля Діков.
Кор.: Чи буде Вишневе брати участь в об'єднанні територіальних громад? Яку вигоду від цього отримає місто?
І.Д.:На сьогодні питання адміністративної реформи і особливо проблема децентралізації влади дуже прискіпливо вивчається територіальними громадами, фахівцями, політиками. Ось і депутати Верховної ради наприкінці серпня зберуться, аби приймати рішення з цього питання. І безумовно, Вишневе не стоїть осторонь головного питання країни. Ми завжди намагалися вчасно і якісно впроваджувати державні програми, спрямовані на розвиток суспільства. Наведу декілька прикладів. Вишневе одне з перших міст у країні розпочало виконання законів щодо права мешканців гуртожитків на приватизацію кімнат. Ми, мабуть, першими розпочали практичне впровадження програми застосування альтернативних видів палива у міському масштабі. Тому і проблему зміни структури влади на місцях ми ретельно вивчаємо та обговорюємо. Я постійно спілкуюся як з представниками керівництва району, області, нашими сусідами, так і з фахівцями конституційного та адміністративного устрою. Про вигоду говорити мабуть не варто. Безумовно, ми мріємо, що це дасть можливість більш ефективно використовувати свої здобутки. При цьому ми маємо надію на покращення життя людей. І це не вигода. Це - магістральний європейський шлях розвитку нашого суспільства. Життя має покращитися і ми повинні досягти європейських стандартів.
Кор.: Що буде з надходженнями до місцевого бюджету? Як їх ділити? Що буде з комунальною власністю?
І.Д.:Ми розуміємо, що головна мета зміни адміністративного і територіального устрою - зосередити в руках місцевих громад максимально необхідну кількість повноважень, бюджетних коштів, важелів керування життям. Якщо в місцевому бюджеті залишиться хоча б 60-70% від податкових зборів, громада буде мати більше ресурсів вирішувати свої проблеми, впроваджувати програми розвитку територій. Чим більше на місцях буде дозвільних функцій - оперативніше будуть вирішуватися питання представників громад. Принцип керування залишиться тим самим - місцеві представники громад будуть розподіляти бюджетні надходження виключно на потреби міста, делегуючи державі лише функції загально державних напрямів. Та й комунальна власність залишиться на місці.
Кор.: Які кроки у Вишневому вживаються для здійснення децентралізації влади? Чи готове місто до цих змін?
І.Д.:Треба відверто зазначити, що першими кроками є ретельне вивчення законопроекту, аналіз всіх «ЗА» та «ПРОТИ», визначення можливих позитивних та негативних моментів, формування чіткої картини майбутнього життя громад. Найближчий досвід такої зміни для нас є у Польщі. Тому ми прискіпливо вивчаємо досвід сусідів. Вишневе - досить самостійне і автономне місто. Ми і самі можемо вирішувати багато проблем. В нас є база для подальшого розвитку, є бажання. Тому ми можемо стверджувати, що Вишневе спрямовує свої думки у європейське майбутнє і, безумовно, в нас є підстави вважати, що ми пройдемо цей шлях без проблем. Головне питання, чи готові наші сусіди.
Кор.: Які населені пункти могли б приєднатися до процесу?
І.Д.:Якщо відштовхуватися від Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», зрозуміло, що найбільш доцільним було б для нас створення нової адміністративної одиниці разом с Крюківщиною, Петрівським та Софіївською Борщагівкою. Тут і спільні кордони громад, і доступність до адміністративних установ та соціальних об’єктів. Виходячи з цього Вишневою міською радою було надано пропозиції до сусідніх населених пунктів щодо об’єднання. Останні відмовилися від приєднання, вказавши, що вони є самодостатніми.
Кор.: Які є приклади на Київщині в питанні об'єднання територіальних громад?
І.Д.:Вдалих прикладів у нас, на жаль, немає. Раніше формування громад відбувалося за іншим принципом. Але є досвід Польщі. Можливо прибалтійських країн. Тут ми ще на початковому етапі. Просто треба не схеми на папірцях малювати, а починати рухатися до змін, до європейської моделі. Хто йде - той знайде. Стоячи на місці, ви не знайдете ні досвіду, ні результату.
Кор.: Чи не заважають ці перспективи продовжувати поточний розвиток міста?
І.Д.:Поточному розвиткові міста ці процеси не заважають. Економічні негаразди заважають. Страшна трагедія на сході країни заважає. Відсутність стабільності в країні заважає. А вивчення європейського досвіду - ні. Ми тримаємо руку на пульсі життя міста.
Кор.: У якому ключі буде здійснюватися співпраця з районом і областю в рамках децентралізації?
І.Д.:По-перше, виключно у конституційних рамках і у відповідності до концепції змін адміністративного устрою. По-друге, з урахуванням загальнодержавних інтересів, з повагою до місцевих громад та соборності держави. Тобто, ми дбаємо про свій розвиток, але і розуміємо, що ми живемо у єдиній Україні і проблеми держави є головними. Ключові моменти співпраці з державними адміністраціями - чітке визначення які функції переходять до громад, а які делегуються державі. Крім того, представники держави будуть мати право впливу на життя громад і навіть ставити питання відсторонення місцевих керівників. Головний принцип співпраці - визначення взаємовигідних і законних меж перерозподілу функцій, відповідальності, контролюючих і оперативних структур. До речі, на Київщині на сьогодні відбувається досить хороший діалог і розуміння всіх гілок влади.
< Попередня | Наступна > |
---|