Організація Об’єднаних Націй оголосила 10-річчя освіти для сталого розвитку з 2005 по 2015 рік. Вже багато країн світу приєдналося до міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку», Україна одна з них.
«В межах проекту, який реалізує організація «Вчителі за демократію та партнерство», розробили цілу систему курсів з освіти для сталого розвитку школярів різного віку», – розповідає координатор міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку» в Україні Ірина Баранова. Тепер вони мають курс програми для дошкільнят і активно його впроваджують: майже 400 садочків у різних куточках України реалізують цю програму.
І ось у Міжнародний День землі у дитячому садочку «Теремочок» пройшов семінар-тренінг для вихователів-методистів району в межах проекту «Освіта для сталого розвитку».
«Допомогти присутнім ознайомитися з питанням сталого розвитку і опанувати технологію впровадження ідей освіти для сталого розвитку в дошкільних закладах – ось мета сьогоднішнього семінару», – зазначає доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторії дошкільного виховання і освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України Наталія Василівна Гавриш.
Що таке сталий розвиток, які має особливості? Це розвиток, який дає можливість задовольняти потреби сьогодення таким чином, щоб зберегти здатність задовольняти потреби майбутнього покоління.
«Учасники семінару зазначили, що вони як багато інших людей жили, не замислюючись над тим, що потрібно заощаджувати природні ресурси. Треба вчити цьому людей і починати потрібно з дошкільного віку», – повідомляє Наталія Василівна. А через малят будуть навчатися і їх батьки, які також часто забувають про важливі аспекти збереження нашої планети.
«Одна дівчинка в дитячому садочку, де реалізується цей проект розповіла групі, про те, як вона спасла воду. Дитина стала свідком того, як матуся почала мити посуд, їй подзвонила подруга і вона досить довго розмовляла по телефону, а водичка у цей час лилась. Вона пішла та закрутила кран – спасла таким чином воду», – говорить Ірина Баранова.
В цей же день вишнівчани стали свідками того, як діти хвилюються за навколишнє середовище. Дошкільний заклад «Росинка» вже долучився до міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку» і приєднався до всеукраїнської акції «Рух сталого розвитку в дії». У ній беруть учать дванадцять областей України та 440 закладів освіти.
«Ми з малятами вийшли на марш, аби звернути увагу мешканців міста на те, що потрібно економили воду, світло, оберігати нашу природу, були ввічливими один до одного», – розповідає соціальний педагог дошкільного закладу «Росинка» Оксана Самойленко. Малюки роздавали власноруч виготовлені листівки із закликами: «Ми бережемо природу, робіть це з нами! Ми вимикаємо світло та бережемо воду – і ви робіть так! Ми посміхаємося один до одного – і ви будьте такими!».
Також вони зібрали макулатуру, вторинну сировину – загалом у пункт прийому було здано 113 кг макулатури. «Цим ми вчимо берегти природу, адже всі знають, що макулатуру здають, аби не вирубували дерева», – зазначає Оксана Олегівна.
До подібної акції вони долучаються вперше, адже тільки почали впроваджувати проект «Освіта для сталого розвитку» у свій заклад: нещодавно провели семінар, де всі методисти дитячого садочку могли ознайомитися із особливостями програми. Вони отримали сертифікати і тепер мають змогу навчати малюків у межах цього проекту.
«Ми хочемо, щоб наступним поколінням залишилася питна вода, щоб вони могли відпочити на природі, покупатися у річці, подихати свіжим повітрям, насолодитися теплими променями сонця, – методист ДНЗ «Росинка».
І справді такі семінари, акції та заняття у школах та дитсадках – це шлях українського суспільства до суспільства сталого розвитку.
< Попередня | Наступна > |
---|