ПУНКТИ НЕЗЛАМНОСТІ
Увага! Сайт оновлюється. Деякі розділи можуть бути недоступні.
Back Головна

Нові правила оформлення субсидії

Нові правила оформлення субсидії Після чергового підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги стало зрозуміло, що для більшої частини українців нові ціни будуть не підйомними. У зв’язку з цим з травня вступає в дію новий, спрощений порядок оформлення субсидій.

Чи дійсно отримати субсидію буде простіше побачимо згодом, але дзвінки до комунальних установ та органів влади не вщухають. Частина мешканців вже отримала бланки декларацій про доходи та заяву на оформлення субсидії, проте що саме з ними робити не знають навіть самі посадовці.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України розповсюджувати бланки для оформлення субсидії доручено органам місцевого самоврядування та надавачам комунальних послуг. «Враховуючи, що надходить дуже багато дзвінків, ми вирішили роздрукувати декілька сотень документів на субсидію. Вони знаходяться у Розрахунковому центрі Кп «УМГ» на вул. Зеленій, 2. Це зроблено для того, аби мешканці, які з певних причин не отримали бланки чи виникли проблеми з їх заповненням, могли отримати консультацію у своєму місті, а не їхали в Управління праці та соціального захисту населення», - наголосив начальник житлово-комунального відділу виконкому Олександр Волков.

Отже:

- до кінця квітня документи на оформлення субсидії повинні з’явитися у поштових скриньках кожної родини;

- відтепер скасовуються обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидії, окрім здійснення одноразової покупки на суму більше 50 тис грн. Раніше держава не допомагала в оплаті комунальних рахунків, якщо у власності було зареєстровано декілька автомобілів, дві житлові площі чи здавалося житло у найм;

-  з травня 2015 року субсидії надаватимуться на рік (тобто на 12 місяців), а не на опалювальний сезон. Особам, які вже користуються субсидіями, вони будуть продовжені автоматично;

- для призначення субсидії використовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування сплачених податків;

- після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть подальший розрахунок автоматично.

«Надходить дуже багато звернень щодо правил заповнення спрощеної декларації та заяви. Не зважаючи на те, що оформленням субсидії займається районна служба, при міському розрахунковому центрі ми створимо консультаційний пункт. Там вишнівські фахівці надаватимуть консультації щодо заповнення декларації та заяви», - наголосив Олександр Волков.

Субсидія призначається одному із членів родини, на якого зареєстрований особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг. Право на отримання субсидії мають родини, у яких витрати на оплату комунальних рахунків, виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами, перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу. Тобто наразі на одну особу припадає 48 кв м житлової площі і субсидія надається саме на ці метри. Якщо будинок перевищує норму – решта сплачується стовідсотково.

Для нарахування субсидії необхідно звернутися до Управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації. Також документи для призначення субсидії можна надіслати поштою.

Варто зазначити, що тепер для оформлення субсидії необхідно подати лише спрощену заяву та декларацію про доходи і витрати, які ви знайдете у поштових скриньках разом з комунальними платіжками. Всі інші відомості повідомляють організації, які надають ці послуги на запит органів соціального захисту. Інформація про доходи буде перевірятися за даними Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду після оформлення субсидії. Якщо надані користувачем дані будуть недостовірними, субсидія скасовується, а вже виплачена сума стягується у двократному розмірі. Враховуючи, що надана інформація буде ретельно перевірятися, радимо відповідально віднестися до заповнення декларації про доходи і витрати. 

 Як заповнювати заяву про призначення субсидії?

Øзаяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок зі сплати житлово-комунальних послуг;

Øу заяві необхідно підкреслити на які види послуг призначати субсидію («на оплату житлово-комунальних послуг» та/або «на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»). Якщо родина користується усіма перерахованими послугами – підкреслити все;

Øу графі «Номер особового рахунку» - вказати номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг/платіжці;

Øу графі «Найменування організації, що надає послуги» - вказати назву організації, яка міститься у договорі про надання послуг/платіжці;

Øу графі «Примітки» - зазначити наявність чи відсутність засобів обліку («є лічильник»/ «немає лічильника»).

Варто зазначити, що відтепер надається право на оформлення субсидії особам, які не зареєстровані у будинку, але орендують його і оплачують комунальні рахунки. Дозвіл надається на підставі письмового договору найму (оренди) житла. Також для 1,1 млн родин, які наразі отримують субсидії передбачається автоматичне її призначення на новий термін без необхідності надання нового пакету документів.

У разі виникнення нових обставин, які стосуються нарахування субсидії необхідно протягом місяця повідомити про це управління соціального захисту населення.

Міський голова Ілля Діков доручив працівникам КП «УМГ» і Розрахункового центру ретельно аналізувати звернення мешканців та основні питання, які виникають під час заповнення документів, аби скласти пам’ятки для населення та розповсюджувати її у ЗМІ.