Упродовж минулого опалювального сезону 2015/2016 року КП «Вишнівськтеплоенерго» стабільно забезпечувало теплом та гарячою водою житлові будинки, в тому числі ОСББ та ЖБК – будинки, школи, садочки та лікувальні заклади, що підключені до системи теплопостачання.
Опалювальний сезон пройшов без будь-яких зривів та надзвичайних аварійних ситуацій в роботі котелень підприємства. Протягом всього опалювального сезону було забезпечено стабільну подачу теплоносія, який з котелень підприємства подавався споживачам у відповідності до затвердженого температурного графіку. Нині на підприємстві розроблені і затверджені організаційно-технічні заходи з підготовки підприємства до опалювального сезону 2016-2017 років, ведуться роботи з гідравлічного випробовування теплових мереж підприємства, замінюються зношені мережі, що відпрацювали свій строк.
За спожитий природний газ в 2014-2015 роках у відповідності до договірних зобов'язань з НАК "Нафтогаз України" підприємство розрахувалося в повному обсязі, тобто 100%. Про те які плани у підприємства на найближчий період, і про його оцінку ситуацію в галузі в цілому розпитували у директора КП «Вишнівськтеплоенерго» Петра Трегуба.
- Пане Петре, які ремонтні роботи здійснюються на Вашому підприємстві у контексті підготовки до наступного опалювального сезону і які кошти передбачено на це?
- В концепції підготовки до зими у нас виконується цілий комплекс робіт, які називаються технологічними. Що таке технологічні? Це перевірка і ремонт обладнання: чи вийшло воно з ладу, чи ні. Перебираються насоси, котельне обладнання, запорна арматура. Ми це робимо кожного дня. А що стосується виділення коштів, то у нас заплановано, наприклад, капітальний ремонт котла. Кошторис на нього - 1 млн грн. і вже через два тижні ми плануємо почати ремонтні роботи. Також виділено з міського бюджету 1 млн грн. на капітальний ремонт підстанції. Вік підстанції вже солідний - 40 років, запасних частин вже немає, до того ж був припис інспекції з Держенергонагляду - підстанція підлягає закриттю, або повній модернізації. Вся документація пройшла погодження, кошти переведені в казначейство і через тиждень ми приступимо до виконання цих робіт. Це глобальні роботи, повна модернізація підстанції котельні. До них також відноситься ще заміна тепломереж - діаметром 500 мм по вул.Київській. Мешканці бачать, що кожного року ми міняємо по 200 м таких мереж. Щоб замінити одночасно всю мережу – потрібні дуже великі кошти. І це не можливо. Тому планували і цього року таку заміну. Але однозначно сказати, чи будуть кошти на це, чи ні, ще не можу.
На південній стороні міста передбачена також заміна мережі, але вже діаметром 300 мм. Кошти на це заплановані. Але чи виділені, ще невідомо. Тому, поки що, не можу сказати точно, коли ми поставимо всю енергосистему міста на профілактичний ремонт – на два тижні, на капітальний – на місяць. Це питання, поки що, відкрите. У нас існує ще невизначеність з тарифами, коли ми купуємо газ за новими цінами, а теплову енергію у вигляді гарячої води продаємо за старими цінами. І це - збитки, це - відшкодування, але ми не можемо сьогодні стати на ремонт, не маючи коштів. Тому, спільно з міським головою, ми прийняли рішення, що будемо поки працювати, а потім, можливо, вже буде ясно з тарифами. Нині вони активно обговорюються на рівні Кабінету Міністрів, Верховної Ради, хоча вже і затверджені.
Також, використовуючи свої кошти, ми плануємо встановити автоматику одного водогрійного котла потужністю 30 МВт. На одному котлі по вул.Чорновола вже така автоматика є.
Хочу нагадати, що Вишневе вже повністю забезпечене побудинковими лічильниками. Тобто, в кожному будинку стоїть теплолічильник. Щоб зняти його показники потрібно потрапити в кожний підвал. На те, щоб пройти всі підвали зі спеціальними адаптерами потрібно 4-5 днів. Тому до початку опалювального сезону ми плануємо закінчити всю диспетчеризацію. Це означає, що в режимі онлайн, за одну годину ми можемо знати, яка температура в будинку, як в ньому працює опалення. І головне – скільки цей будинок споживає тепла. Цю інформацію ми можемо доносити як місцевим органам влади, так і кожному, хто забажає.
Ще ми плануємо до початку опалювального сезону відкрити свій сайт. На жаль, він дуже дорогий. Тому, що це буде не інформаційний, а сервісний сайт, з використанням начислення платежів. Кожен мешканець Вишневого зможе побачити, скільки він заплатив, яка в нього заборгованість. Кожна квартира, кожен особовий рахунок буде мати свій електронний кабінет на цьому сайті. Хоча це вартісне задоволення, але, на мою думку, нам потрібно його зробити. Тоді у нас буде вся необхідна інформація: що ми робимо на котельні, які енергоносії даємо, що люди від цього отримують і скільки вони за це платять.
-Як, на Вашу думку, чи сьогодні можна врегулювати ситуацію з комунтеплоенерго в країні?
-Я думаю, що можна і зробити це не важко. Але, на жаль, за всім стоять люди. В першу чергу, за ціною на газ. З моєї точки зору, ціна буде завищена. Але з їх точки зору вона повинна бути вища, тому, що вони прив’язуються до імпортного газу. А всі інші люди, і депутати у тому числі, кажуть, що в нас є свій газ. Не можу сказати, що я стовідсотково компетентний це коментувати. Що стосується Нацкомісії, з моєї точки зору, тарифоутворення відбувається не зовсім так, як би мені хотілося. Чому? Тому, що сьогодні, практично все віддано на відкуп газовим компаніям. Адже в структурі тарифу 85% ціни газу, 5% електроенергії, 5 % зарплати. Що залишається на всі ремонти, воду, каналізацію, ремонтні роботи, всі послуги, транспорт? І в тарифах закладено 0% на розвиток підприємства. Я вважаю, що це неправильно. Тому, що таке потужне підприємство повинно мати і прибуток, і кошти на свій розвиток, а не тільки на те, щоб виживати. Тому, що від прибутку і розвитку залежить якість. Ще раз підкреслюю, якщо у нас будуть якісні котли, якісне регулювання теплової енергії, це буде і економія, і якість подачі гарячої води, опалення в кожну квартиру, на кожну батарею. На круглому столі «Холодне майбутнє комунальної теплоенергетики», який нещодавно відбувся в Українському домі, на якому я був також присутній, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України зауважив, що в цьому році буде найтяжча підготовка до зими. 104 підприємства теплоенергетики працюють практично в умовах арешту рахунків. Вони заблоковані і у нас. Тому, що це абсурд, коли є різниця в тарифах. У нас є пільги, субсидії, які держава нам не платить. Ми населенню їх нараховуємо і зараховуємо, а держава не сплачує. Державна компанія «Нафтогаз України» ще нараховує нам штрафні санкції. А ці штрафи і пеня у мене числяться мільйонами. Мільйонами числиться також, так званий «виконавчий збір». Виконавча служба нам нічого не допомагає, але збір вимагає. Замміністра також вважає це неправильним. І якщо місцеві органи влади сьогодні не допоможуть комуненерго підготуватися до нового опалювального сезону, то ми можемо його провалити. Адже, однозначно, через різке підвищення ціни на газ підприємства позбавили обігових коштів, які вони можуть витрачати на підготовку до зими. Звичайно, можна виділити якісь кошти на підстанції, але ж у мене тисячі насосів, тисячі найменувань арматури, тисячі метрів прокладених мереж, які треба ремонтувати. Тому важко в таких умовах модернізуватися, хоча ми до цього завжди прагнемо і робимо все, що в наших можливостях.
< Попередня | Наступна > |
---|