ПУНКТИ НЕЗЛАМНОСТІ
Увага! Сайт оновлюється. Деякі розділи можуть бути недоступні.
Back Головна

Соціальні уроки для підлітків

Соціальні уроки для підлітківНе так давно у Вишневому за підтримки представників депутатського корпусу стартували уроки соціального виховання для підлітків. Кураторами таких занять є сімейна пара Олександр та Оксана Жукови, котрі переїхали до Вишневого зовсім недавно, раніше вони працювали у селищі Коцюбинському.

Поки що заняття проходять у Вишнівській ЗОШ №1, де дітей навчають протистояти негативним  явищам та розповідають про основи християнської етики.  Головна мета цих уроків - прищепити дітям елементарні речі, про які  говорять усі: пити, палити, вживати наркотики - це шкідливо не тільки для фізичного здоров'я, але і для психічного самопочуття.  Педагоги від Бога, Олександр та Оксана розповіли нам про всі тонкощі своєї роботи.

Розкажіть будь ласка, у чому основна ідея ваших занять, що ви маєте на меті?

- Наше завдання - аби вони зрозуміли, чим погані звички та погані вчинки можуть для них закінчитись, як вони вплинуть на їхнє життя. Це навіть не уроки, а своєрідні тренінги. Ми говоримо прямо та деколи різко про наслідки та проблеми, котрі виникають у людей після, наприклад, багатьох років паління, аби вони бачили реальну картинку життя. Намагаємося подавати мінімум теорії, перевагу надаємо більше іграм, аби вони могли переживати всі процеси від третьої особи і по-справжньому відчути це. Доки не побачимо, що всі діти зрозуміли тему, зробили для себе висновки, ми не йдемо далі.

А які саме це ігри, як вони проходять, у якому вигляді?Соціальні уроки для підлітків

- Наприклад, нещодавно ми обговорювали зі школярами відносини між хлопцями та дівчатами. Самі розумієте, в наш час діти дізнаються про ці процеси у зовсім юному віці, і все частіше трапляються випадки ранньої вагітності, абортів тощо. Відносини до шлюбу стали звичною справою. Ми розповідаємо чому важливо дівчаткам берегти себе. Затіяли таку гру: роздали кожному по яблуку та запропонували надкусити. Алегорія досить проста і банальна: яблуко - це дівчина, і, чим більше від неї відкусять, тим менш потрібною для інших вона стає. Жодна дитина не захотіла з'їсти яблуко, котре вже хтось інший надкусив.

З якого віку дітки починають відвідувати ваші заняття?

- Намагаємося починати з дітей, котрі навчаються у 7 класі. Приділяємо багато уваги відносинам підлітків як зі своїми однолітками, так і з батьками. Зараз майже 90% підлітків мають непорозуміння у сім'ї з певних причин. Що таке перехідний вік, знає напевно кожен. До нас приходять тільки ті діти, котрі самі виявили бажання.

Яка, на вашу думку, головна проблема у відносинах батьків та дітей?

- Вони не хочуть говорити. На питання «Як у тебе справи вдоманайчастіша відповідь - «Нормально». Але ж ви розумієте, це зовсім не відповідь. Це означає, що є якісь проблеми у стосунках в родині. Тому ми намагаємося якомога більше з ними говорити, слухати все, що вони розповідають, спілкуємося як особисто, так і у телефонному режимі, навіть у соціальних мережах. Ми позиціонуємо себе не як чергові вчителі для дітей, ми хочемо стати їм справжніми друзями, з якими можна поділитися своїми негараздами, котрі допоможуть порадою, добрим словом, підтримають, коли це потрібно. Батьки зараз часто просто відкуповуються від дітей якимись подарунками, приділяють їм мало часу, мало уваги. Тож ми навчаємо дітей робити це першими, розсилаємо і на телефон, і в мережі, такі собі завдання - обійняти маму, сказати батькам «я люблю вас», - тобто такі речі, котрі й мають бути в родині, але на які буває не вистачає вже сил. І з часом життя цих людей змінюються: батьки, дивлячись на поведінку своєї дитини, самі починають частіше і обіймати їх, і цілувати перед сном, і говорити про те, настільки вони важливі, тобто навчаються у дітей.

Розкажіть будь ласка, яка ваша головна програма, головна мета діяльності?

- Нашою основною метою стосовно відносин дітей з оточуючим світом є демонстрація того, що світ, насправді, дуже цікавий, дуже гарний, ми хочемо об'єднати їх, показати, що можна дружити між собою, займатися чудовими речами разом, адже зараз існує так багато можливостей! Навколо підлітка дуже багато людей, котрі хочуть його вчити, виховувати, - батьки, бабусі, дідусі. І майже ніхто не хоче слухати. Встановлення довіри у сім'ї, на наш погляд, є найважливішою метою наших уроків. І ми ніколи нікого не засуджуємо, а навпаки намагаємося зрозуміти: кожен має право на помилку. І кожен має зробити свій вибір. Але ми розповідаємо про наслідки, щоб дитина була готова відповідати самостійно за свої вчинки. І завжди намагаємося, підводити їх до того, аби вони самі робили висновки, пропонували варіанти розвитку подій. Тільки в тому випадку, коли вони починають задавати питання й самі ж знаходять відповідь, ця методика працює.