ПУНКТИ НЕЗЛАМНОСТІ
Увага! Сайт оновлюється. Деякі розділи можуть бути недоступні.
Back Головна

Хотіли як краще – вийшло як завжди

Хотіли як краще – вийшло як завждиЦентр надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській районній державній адміністрації у Вишневому існує вже декілька місяців. Спочатку в ньому проводилася здебільшого консультаційна робота. Але з першого жовтня він почав виконувати функції паспортного столу та державної міграційної служби.

Таким чином було створено єдине адміністративне вікно, де громадяни повинні були отримувати консультації та всі необхідні довідки.

Відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003 №1382-ІV, Указу Президента України від 08.04.2011 №405/2011 «Питання Державної міграційної служби», Наказу МВС від 22.11.2012 №1077 «Про затвердження Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні» Державна міграційна служба здійснює реєстрацію обліку місця проживання фізичних осіб, однак видавати довідки про склад сім’ї не уповноважена.Разом з тим чинним законодавством до повноважень підприємств та організацій, які здійснюють діяльність з обслуговування житлового фонду (житлово-експлуатаційні дільниці), не віднесено ведення паспортного обліку, формування та обробки картотек, в яких містяться персональні дані щодо реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб, які проживають у житлових будинках, які ними обслуговуються. При оформленні державної соціальної допомоги, пільг та житлово-комунальних субсидій заявник має подати довідку про склад сім’ї, що закріплено нормативними документами, які регламентують порядок їх призначення та виплати. Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 №5203-VI видача довідок населенню відноситься до адміністративної послуги.

Отже, Центр надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській райдержадміністрації як суб’єкт надання адміністративних послуг зобов’язаний видавати такі довідки.При цьому видача відповідних довідок проводиться на підставі даних, які до цього часу зберігаються в картотеках у паспортистів житлово-експлуатаційних дільниць.

На перший погляд ідея вдала. Але для реалізації задуманого плану необхідно аби Центр займав більше, ніж дві маленькі кімнатки у приміщенні Інституту кераміки. Громадянин з будь-яких адміністративних питань має прийти до Центру надання адміністративних послуг, залишити необхідні документи та у термін передбачений чином законодавством отримати відповідь.

В ідеалі вищезазначений Центр повинен займати левову частку великої адміністративної будівлі, де працювала б велика кількість співробітників. Проте наразі населення з усього Києво-Святошинського району обслуговує декілька працівників, у розпорядження яких виділено дві малесенькі кімнатки. Для відвідувачів не передбачено жодної можливості комфортно почувати себе у черзілише маленький коридор яким повсякчас ходять працівники виконкому Вишневої міської ради.

Люди, які з усіх куточків району вимушені їхати до Вишневого, стоять у величезних чергах без впевненості вирішення нагальних питання. Вагітні жінки та батьки з маленькими дітьми з самого ранку стоять біля дверей Центру. Деякі не витримують напругу і починають лаятися з працівниками. Час від часу лунає нецензурна лайка, сльози та крик. «Я приїхала сюди ще до дев’ятої години ранку аж з Хотова, мені треба до лікаря, а я досі не можу потрапити на прийом. І не факт, що моє питання буде вирішено», - плаче вагітна жінка о другій годині дня.

Для уникнення плутанини люди записують свої прізвища на папері. Кількість бажаючих потрапити на прийом величезна, які стоять у вузькому коридорі. Відвідувачі Центру зазначають, що ті, хто не встигає пройти до кінця робочого дня переносяться на наступний день відповідно до списку.

Ускладнює ситуацію ліквідація паспортних столів. Питань менше не стало, але для заміни фотографії чи внесення відповідних записів до паспорту людям необхідно стояти у загальній черзі, щоб потім з’ясувати, що всі документи знаходяться у паспортистів при ЖЕДах і працівники Центру не можуть нічим допомогти. Раніше у кожному населеному пункті був паспортист, який чудово орієнтувався у справах, мав необхідну картотеку та розплановані дні прийму. Наразі їхні функції виконує Центр надання адміністративних послуг.

Міська влада відразу була не в захваті від даної ідеї, адже комфортно отримувати послуги можна лише тоді, коли вони знаходять поруч. Не зважаючи на це, оскаржувати рішення керівництва ніхто не наважився. Дуже прикро, що всю злість, сльози та не приємні побажання отримують ті, хто до Центру надання адміністративних послуг жодного відношення не має.