ПУНКТИ НЕЗЛАМНОСТІ
Увага! Сайт оновлюється. Деякі розділи можуть бути недоступні.
Back Головна

Навчання у Польщі – можливе

Навчання у Польщі – можливеНаразі все більш широкого розвитку набувають програми навчання за кордоном, які відкривають нові горизонти та дають можливості самореалізації у розвиненому європейському середовищі. Учасниками такої програми, за підтримки навчального центру Sowardта Польської Вищої лінгвістичної школи, стали діти середніх шкіл Вишневого.

Більше року тому Асоціація міст України запросила Вишневе на семінар, під час якого презентувалася Асоціація українсько-польських академічних відносин. Міський голова Ілля Діков на захід відправив начальника відділу з питань торгівлі, освіти, молоді та спорту Оксану Олексієнко: «Я побачила реальну можливість навчання за кордоном для дітей», – розповіла посадовець.

Зазвичай вважають, що навчання за кордоном доступне лише заможним. Проте за допомогою програми «Другий атестат», можна отримати можливість вступу до університетів Польщі, а згодом і ЄС. Польща найбільш доступна для нас, тому українські діти мають змогу, навчаючись у Києві, отримати додатковий польський атестат, який дасть можливість вільно вступити до польських університетів.

Цю програму Оксана Анатоліївна вирішила втілити на практиці і у Вишневому. Батькам та учням була надана вся потрібна інформація. І згодом зібралася група з 20 чоловік, з якими почалася робота Асоціації українсько-польських академічних відносин. «Що мені найбільше сподобалосяхороше викладання польської мови», – зауважила Оксана Олексієнко. Асоціація має свою авторську програму з викладання мови: учні займаються лише раз на тиждень і цього достатньо, аби згодом вільно спілкуватися. За короткий термін діти вже володіли мовою на побутовому рівні.

Програма надає ще одну можливість: виїзд до Польщі, аби власними очима побачити та оцінити всі переваги та особливості навчання, умови проживання студентів за кордоном. «Ідея програми дає можливість швидко адаптуватися до умов, в яких діти будуть навчатися у майбутньому і показувати кращі результати у найкоротші терміни», – пояснив батько учасника програми Олександр Кострубіцький.

Українські діти потрапили до міста Ченстохова, де навчалися у Вищій лінгвістичній школі, яка уклала договір з Асоціацією міст України, у період з 2 по 12 липня. По приїзду учні здали академічну різницю для подальшого отримання атестата.

У цей період навчалося 130 учнів з Київської області (Буча, Бориспіль, Київ, Вишневе). Дітей поселили у гуртожиток, аби вони мали змогу одразу відчути реалії самостійного життя в іншій країні. «Як не прикро казати, але наші діти не готові до самостійного навчання за кордоном. Більша частина з них приїхали, як на відпочинок», – зауважила Оксана Анатоліївна.

За словами Оксани Олексієнко, поспілкувавшись там з українськими студентами дітям стало зрозуміло: все просто не буває – досягають успіху лише ті, хто цього хоче і працює більше, ніж інші. Якщо студент не навчається, його просто відраховують з університету.

Під час уроків викладачі не звертають уваги на тих, хто не проявляє бажання до навчання (хочеш навчатися – навчайся!), тому що наступного дня проводяться контрольні завдання з попереднього матеріалу. Саме через такий спосіб викладання, відношення дітей до навчання змінилося. Вони зрозуміли, що потрібно або працювати, або одразу повертатися додому.

Згодом школярі поринули у навчальний процес, поглиблено вивчали польську мову у безпосередньому спілкуванні з викладачами та іншими її носіями, пізнавали культурні та історичні факти, а також знайомилися з національними звичаями та традиціями. Навіть не зважаючи на літній сезон, діти, завдяки цікаво сформованій навчально-пізнавальній та розвивальній програмі, залюбки занурилися у навчання, отримуючи знання з насолодою. Кожен з учнів мав змогу проявити свої вміння та організаторські здібності, залишившись без опіки батьків та беручи участь в командних іграх, індивідуальних виступах.

Можна відмітити, що таке глибоке занурення вже через 10 днів дало свої результати і більшість учнів могли зрозуміти переважну більшість інформації, яку вони отримували безпосередньо польською.  Найголовніше, що кожен з них відчув можливості більш інтенсивного вивчення мови, побачив європейські підходи до організації процесу навчання, зрозумів власну відповідальність, а також широкі можливості самореалізації на європейських теренах. Такі можливості відкриваються для студентів за допомогою програм обміну студентів з іншими європейськими країнами, які фінансуються за рахунок Євросоюзу.

Саме за рахунок таких обмінів,  отриманому досвіду навчання та проживання у різних країнах, досягненню успіхів у вивченні інших іноземних мов, вмінню самоорганізовуватися та працювати у команді, студенти мають високі шанси на швидке працевлаштування у відомих компаніях з високим рівнем заробітку.

Тетяна САВИЦЬКА

Олександр КОСТРУБІЦЬКИЙ