Що необхідно знати про коронавірусну інфекцію?

Запит на отримання публічної інформації

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє

Понад 4 мільярди гривень єдиного внеску надійшло на соціальне забезпечення з початку року, - Олександр Загорський

За повідомленням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександра Загорського, на реалізацію соціальних гарантій платники регіону спрямували 4,2 млрд грн. Проти відповідного періоду минулого року, цей показник зріс на 197,5 млн грн або 5%.   

Нагадуємо, що Законом України від 13 травня 2020 року №591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон №591-ІХ) передбачено продовження ряду податкових і адміністративних послаблень для бізнесу, спрямованих на додаткову підтримку платників податків на період карантинних заходів, пов’язанних із пандемією коронавірусу.

Зокрема, внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", які передбачають звільнення ФОП, у тому числі тих, що обрали спрощену систему оподаткування, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, від сплати ЄВ за себе з 1 по 31 травня 2020 року та продовжено по останній календарний день місяця (включно), в якому закінчується карантин:

-строк незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

-неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);

-несвоєчасне подання звітності до податкових органів;

-не нарахування пені, та списання нарахованої за ці періоди пені;

-дію мораторію на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску;

-зупинено документальні перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як подати скаргу на рішення контролюючого органу?

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що  рішення, прийняті контролюючим органом, можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби – з належно засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник вважає за потрібне надати)  протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків ППР або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Протягом шести місяців з дати закінчення строку, встановленого абз.1 56.3 ст. 56 ПКУ, платник  має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.

Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Крім того, до територіального органу ДПС, який прийняв оскаржувані рішення, протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків такого рішення, можуть бути оскаржені прийняті таким контролюючим органом рішення щодо нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва. Рішення про відмову в задоволенні скарги щодо нерезидентів можуть бути оскаржені до ДПС в порядку, передбаченому ст. 56 ПКУ.

Якщо відповідно до ПКУ контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження ППР.

Строки подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ст. 102 ПКУ. Тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, ст. 56 ПКУ (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від’ємного значення з ПДВ), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.

ГУ ДПС у Київській області

 

Юридична особа зобов’язана подати Повідомлення за формою №20-ОПП незалежно від того, за якою адресою вона зареєстрована

Головне управління ДПС у Київській  області нагадує, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР)  - п.45.2 ст.45 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з ЄДР, наданих згідно із Законом України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» у день отримання зазначених відомостей контролюючими органами.

Процедури обліку об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, визначені  Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, відповідно якого  Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП  подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Будь-яка юридична особа, незалежно від того, за якою адресою вона зареєстрована, у разі  якщо ця адреса  є основним місцем обліку ЮО, зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.

ГУ ДПС у Київській області

 

На фінішній прямій: добігає завершення кампанія декларування доходів, отриманих у минулому році

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що цьогорічна кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2019 році, завершується 1 липня.

Декларацію про майновий стан і доходи мають подати громадяни, які отримали доходи не від податкових агентів, іноземні доходи, або інші доходи, які не оподатковувались під час їх виплати.  

Терміни подання Декларації

У зв’язку з запровадженням на території України карантину, граничний термін подання Декларації за 2019 рік  перенесено з 01 травня 2020 року на 01 липня 2020 року. 

Також подовжено термін сплати задекларованих у ній податкових зобов’язань: фізичні особи зобов’язані  до 01 жовтня 2020 року (замість 01 серпня 2020 року) сплатити суму податкових зобов’язань, зазначених у поданих Деклараціях .

Сума, що має бути повернена платнику податку як податкова знижка, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Хто подає декларацію

Обов’язок щодо подання річної декларації  про майновий стан і доходи виникає у платників податків у разі отримання ними таких доходів:

- доходів, отриманих  від особи, яка не є податковим агентом (отриманих від інших фізичних осіб, які не зареєстровані самозайнятими особами). Зокрема, такими доходами  є доходи від надання в оренду рухомого та нерухомого майна іншим фізичним особам;  успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір. До прикладу, такі доходи  отримують громадяни, які працюють за наймом у приватних осіб.

Отже, особи, які протягом 2019 року отримували такі доходи на регулярній (постійній) основі чи за разовими договорами (усними чи письмовими), зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи громадян.

- доходів отриманих від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню під час  їх нарахування  чи виплати, але які не звільнені від оподаткування. Такими доходами, зокрема, є дохід у вигляді  основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 01 січня звітного податкового року - у  2019 році мінімальна заробітна плата становила 4173,0грн., тому декларується сума прощеного боргу від 1043,25 грн.;

- інвестиційних доходів: доходів від продажу цінних паперів та корпоративних прав. У даному випадку не має значення, кому були реалізовані такі активи – фізичним чи юридичним особам.;

- іноземних доходів (джерело виплат яких є іноземним);

- доходів від надання майна в лізинг, оренду, суборенду (транспортні засоби, житло, тощо);

- доходів  у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи  юридичної особи, якщо загальна сума  отриманої  нецільової благодійної допомоги протягом звітного 2019 року перевищила  суму 2690,0 грн.;

-доходів  у вигляді вартості  успадкованого чи отриманого в дарунок майна (отриманого не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення);

- доходів  у вигляді суми заборгованості за укладеним цивільно-правовим договором, за якою минув строк  позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50% місячного прожиткового  мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня  звітного податкового року. Мають обов’язок  подати декларацію громадяни, яким списано прострочену заборгованість -  борг, за яким сплинув строк позовної давності – 1095 днів (3 роки). Місячний прожитковий мінімум, встановлений для дієздатної особи на 01 січня звітного  2019 року – 1921 грн.;

-доходи від продажу (обміну) протягом року більш як одного житлового будинку, квартири або їх частини, садового будинку, включаючи земельну ділянку на якій розміщені такі об’єкти;

-доходи від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна (крім  легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів);

-дохід від продажу протягом року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда;

- в інших випадках передбачених Податковим Кодексом.

Подання Декларації з метою використання права на податкову знижку

Також Декларацію мають право подати платники податку, які  мають право на податкову знижку. Декларація з метою використання права на податкову знижку за підсумками 2019 року подається по 31.12.2020 року (включно).

Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Куди подається Декларація

Декларація подається фізичною особою - платником податку за звітний  податковий період у встановлені строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою.

Громадяни, які  проживають не за місцем реєстрації (прописки) подають Декларацію за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

Фізичні особи, які зняті з реєстрації за  однією адресою, але ще не зареєстровані за іншою Декларацію подають  до податкового органу за  попередньою податковою адресою.

Способи подання Декларації

Декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів :

-особисто або уповноваженою на це особою;

-надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

-надсилається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням норм законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Варто звернути увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Для подання декларації в електронному вигляді платник має використовувати ключі електронного цифрового підпису (ЕЦП), а заповнити декларацію можна за допомогою нового електронного сервісу - Електронного кабінету платника, у приватній частині якого передбачено часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб  - платників податків та відомостей щодо  об’єктів нерухомого (рухомого) майна. Вхід до  приватної частини Електронного кабінету здійснюється  електронними ключами будь-якого АЦСК, доступ до  відкритої частини  здійснюється без застосування ЕЦП.

Які особи звільнені від подання Декларації

Згідно з п. 179.4 ст. 179 Податкового кодексу України  (далі – ПКУ) платники податку звільняються від обов’язку подання  Декларації в таких випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

 б) в інших випадках, визначених розд. IV ПКУ.

Відповідно до п. 179.2 ст. 179 ПКУ обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розд. IV ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до розд. IV ПКУ не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до розд. IV ПКУ;

-  у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до розд. IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Перша місячна декларація з ПДВ платниками, які використовували квартальний період звітування, подається за липень

Головне управління ДПС у Київській області інформує що 23 травня 2020 року набув чинності Закон України від 16.01.2020 року №466-ІХ який вніс зміни до ст. 202 Податкового кодексу України  (далі – ПКУ), відповідно до яких скасовано квартальний звітний період для податкової звітності з ПДВ та встановлено єдиний звітний період для усіх категорій платників ПДВ - у тому числі для платників, які застосовують спрощену систему  оподаткування із сплатою ПДВ (третя група платників єдиного податку  зі ставкою 3% та реєстрацією платником ПДВ).

У зв’язку з викладеним, останнім звітним періодом для платників податку, які подавали звітність з ПДВ щоквартально, буде ІІ квартал 2020 року. Починаючи з податкової звітності за липень 2020 року, всі без виключення платники ПДВ, у тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають подавати податкову декларацію щомісячно.

Звертаємо увагу, що  від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, обчислене платниками податку в податкових деклараціях з ПДВ за ІІ квартал 2020 року, переноситься до декларацій за липень 2020 року.

Платники податку, які до внесення змін Законом № 466-ІХ подавали звітність щоквартально, але до скасування квартального звітного періоду не подали квартальну звітність у визначені ПКУ терміни, після переходу на місячний звітний період мають подати за такі попередні звітні періоди, які дорівнювали календарному кварталу, квартальну звітність.

Уточнюючі декларації з ПДВ за звітні періоди, за які платники податку до внесення змін Законом № 466-ІХ подавали квартальну звітність з ПДВ, також подаються за звітний період, який дорівнює календарному кварталу.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як оподатковується дохід від продажу нерухомості, отриманої в подарунок менше трьох років тому?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи об’єкт незавершеного будівництва таких об’єктів, земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України, залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 ПКУ, підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва оподатковується у порядку, встановленому для об’єктів нерухомого майна.

При цьому дохід від операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, що здійснюються фізичними особами – нерезидентами, оподатковується в порядку, встановленому для резидентів, за ставкою ПДФО  18%, та військовим збором за ставкою 1,5%.

Отже, дохід від продажу фізичною особою нерухомого майна, отриманого у подарунок, що перебуває у власності менше трьох років, підлягає оподаткуванню на загальних підставах за ставками ПДФО: 5 % при отриманні доходу резидентом та 18% - при отриманні доходу нерезидентом, а також військовим збором за ставкою 1,5%.

ГУ ДПС у Київській області

 

Для звірки розрахунків з бюджетами громадяни, які не мають КЕП, можуть звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем реєстрації

Головне управління ДПС у Київській області  повідомляє, що облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску в органах ДПС здійснюється в  інтегрованих картках платників (далі – ІКП), які відкриваються по кожному платнику та кожному виду платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Відповідно до п.2 глави 1 розд. ІІ Порядку, ІКП відкривається, зокрема:

- за  основним місцем обліку фізичних осіб (місце проживання фізичних осіб);

- за неосновним місцем обліку  (місцем розташування рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність).

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Звернення громадян  розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15-ти днів від дня їх отримання – ст. 20 Закону України «Про звернення громадян». 

Фізичні особи – громадяни, які не мають кваліфікованого електронного підпису, для отримання інформації щодо стану розрахунків за податками та зборами можуть звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в органах ДПС.

Контролюючий орган надає письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами у довільній формі.

Такий письмовий документ видається не пізніше 15-ти робочих днів з дня отримання заяви, в якій фізичною особою – громадянином зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як діяти, якщо не видали фіскальний чек?

Невидача чека або видача підробленого чека під час продажу товарів чи наданні послуг – це одна з проблем, з якою зустрічаються споживачі.

Що робити, якщо вам не видали чек?

З огляду на досить часті випадки обману споживачів – видачі чека невстановленої форми або взагалі відмови у видачі фіскального чека Державна податкова служба України просить звертатися:

- за номером телефону: 0800 501 007 (напрямок «4»)

- або написати скаргу на адресу:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Пам’ятайте: ваші права мають бути захищеними!

ГУ ДПС у Київській області