Головне управління ДФС у Київській області повідомляє

На Київщині група осіб намагалася завдати шкоди бюджету в особливо великих розмірах

Слідчими ДФС у Київській області за процесуального керівництва прокуратури Київської області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що на території Київської області діє група осіб, яка сприяє ухиленню від сплати податків в особливо великих розмірах суб’єктам господарювання реального сектору економіки.

Так, дана група осіб, сприяє ухиленню від сплати податків в особливо великих розмірах шляхом використання реквізитів та поточних рахунків юридичних осіб, що мають ознаки фіктивності, а також за рахунок документального оформлення господарських операцій, надаючи при цьому реального характеру операціям з купівлі–продажу товарно-матеріальних цінностей, послуг або укладання угод про надання поворотної фінансової допомоги.

У рамках даного провадження на підставі ухвал суду слідчими слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Київській області спільно із оперативними співробітниками оперативного управління області проведено 13 обшуків за адресами реєстрації підприємств, задіяних у злочинній схемі ухилення від сплати податків, а також за адресами проживання службових осіб таких підприємств та місць фактичного їхнього розташування.

Так, у ході проведення вказаних обшуків виявлено та вилучено комп’ютерну техніку, первинні фінансово-господарські документи та тендерну документацію підприємств, задіяних у злочинній схемі ухилення від сплати податків, печатки 14-ти юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, факсиміле підписів службових осіб підприємств, задіяних у злочинній схемі ухилення від сплати податків, а також чорнові записи, які мають доказове значення у кримінальному провадженні.

Вилучені в ході обшуків речі та документи визнано речовими доказами та приєднано до матеріалів кримінального провадження, а на окремі із них накладено арешт.

Досудове розслідування у даному кримінальному провадженні триває.

 

 

В „Електронному кабінеті” платник податків може переглянути інформацію про стан розрахунків з бюджетом

Головне управління ДФС у Київській області звертає увагу платників податків, що в приватній частині електронного сервісу ДФС „Електронний кабінет” у розділі «Стан розрахунків з бюджетом» міститься інформація про стан розрахунків з бюджетом. Тут платник має  доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить  інформацію по кожному виду платежу.

«Електронний кабінет» надає змогу користувачам переглянути  інформацію щодо своїх розрахунків з бюджетом, у тому числі з урахуванням філій, відокремлених підрозділів, які знаходяться на території України, а також зобов'язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об'єктів оподаткування (наприклад, плата за землю чи податок на нерухоме майно).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланнямhttps://cabinet.sfs.gov.ua, або через офіційний веб-портал ДФС за посиланням https:.sfs.gov.ua.

Звертаємо вашу увагу, що в Електронному кабінеті функціонують дві частини: відкрита (загальнодоступна), вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, та приватна. Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП).

ЕЦП платник може отримати в будь якому Акредитованому центрі сертифікації ключів. Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням:https://acskidd.gov.ua/r_kor.

Інформація в приватній частині Електронного кабінету стосовно платника податків щодо його облікових даних, поданої звітності, стану розрахунків з бюджетом, листів, запитів, реєстрації податкових накладних та інших сервісів оновлюється в режимі реального часу.

 

 

Фізична особа - підприємець може отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП) у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК)

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що електронний цифровий підпис (ЕЦП) фізична особа – платник податків може отримати в будь якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК).

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» за посиланням: https://acskidd.gov.ua/r_kor.

Строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 2 (два) роки з моменту їх формування.

Відокремлені пункти реєстрації користувачів АЦСК  при ГУ ДФС у Київській області розміщені за адресами:

 ГУ ДФС у Київській області: м. Київ-151, вул. Народного ополчення, буд. 5а, ЦОП, каб. 23.(044) 200-37-61

 

 - Білоцерківська ОДПІ   ГУ ДФС у Київській області: м. Біла Церква,

б-р Олександрійський, ЦОП, каб. 12.тел.: (04563) 9-14-87

Броварська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області: м. Бровари, вул. Київська, 286, ЦОП, каб. 1.тел.: (04594) 4-12-30

У зв’язку з виявленням фактів отримання послуг електронного цифрового підпису з використанням підроблених реєстраційних документів та з метою упередження таких випадків в майбутньому, АЦСК ІДД ДФС з 15.10.2015 обмежено територію реєстрації заявників – юридичних осіб. Платник податків – юридична особа може отримувати послуги ЕЦП в будь-яких пунктах реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС, розміщених в області, у якій зареєстрований такий платник податків. Зазначені обмеження стосуються виключно юридичних осіб.

 

 

Про застосування штрафної санкції за несвоєчасну сплату ЄВ

Головне управління ДФС у Київській області  інформує, що ФОП (платники загальної системи оподаткування та платники єдиного податку), а також  самозайняті особи сплачують ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абз.3 част.8 ст. 9 Закону № 2464). Згідно з абз.2 п.п. 2 п. 6 розд. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, такі платники можуть сплачувати ЄВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми ЄВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

Отже, граничний термін сплати ЄВ для ФОП ЄП – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 11 розд. ІV Інструкції № 449).

Підпунктом 2 п. 2 розд. VІІ Інструкції № 449 визначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 % своєчасно не сплачених сум.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою, затвердженою додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.

При застосуванні зазначених штрафів приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди.

Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої Законом № 2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (част.10 та 13 ст. 25 Закону            № 2464).

Також Кодексом України про адміністративні правопорушення від         07.12.198 №8073-Х передбачена адміністративна відповідальність за несплату/несвоєчасну сплату ЄВ:

1. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян  (300 Х 17,0 = 5100,0грн.), – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

 

 

         Від платників Київської області за спеціальне використання води надійшло 87.7 млн. грн.

З початку року від платників Київської області до зведеного бюджету надійшло 87.7 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання води. Це на 31% або 20.8 млн. грн. більше за надходження відповідного періоду минулого року. Зокрема, лише у серпні 2018 бюджет отримав 34,5 мільйона гривень, що на третину  перевищує минулорічну сплату цього виду податку. У гривневому еквіваленті це дорівнює 8 млн. грн. додаткових коштів. 

         Платниками рентної плати за спеціальне використання води є:

- первинні водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів;

- суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Не є платниками рентної плати за спеціальне використання води водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку. Під терміном "санітарно-гігієнічні потреби" слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані

Об'єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання води є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, а за спеціальне використання води без  вилучення її з водних об'єктів є:

- для потреб гідроенергетики - фактичний обсяг води, що пропускається через турбіни гідроелектростанцій для вироблення електроенергії;

- для потреб водного транспорту - час використання поверхневих вод вантажним самохідним і несамохідним флотом, що експлуатується (залежно від тоннажності), та пасажирським флотом, що експлуатується (залежно від кількості місць).

- для потреб рибництва - фактичний обсяг води, необхідної для поповнення водних об'єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів (у тому числі для поповнення, яке пов'язане із втратами води на фільтрацію та випаровування).

 

 

З 11 вересня 2018 року діятимуть виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетів (МФО 899998)

Державна фіскальна служба України звертає увагу, що граничний термін перехідного періоду функціонування централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів, протягом якого старі рахунки залишаються активними, закінчується 10.09.2018.

Таким чином, починаючи з 11.09.2018 кошти, які сплачуватимуться платниками податків на рахунки зі старими реквізитами не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.

З метою упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів на час перехідного періоду, тобто до 11.09.2018, залишаються активними для зарахування податків, зборів та інших платежів бюджетні рахунки, відкриті на балансі Головних управлінь Казначейства в областях та м. Києві (зі старими реквізитами).

Нагадуємо, що з 02.07.2018  змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

У зв’язку з цим, платникам податків для забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами при заповнення розрахункових документів на сплату податків, зборів та платежів необхідно зазначати реквізити рахунків, відкритих з 02.07.2018  на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki), на веб-сторінках Казначейства та Головних управлінь Казначейства в областях та м. Києві.

 

 

Який порядок обчислення ЄВ новоствореними ФОП – платниками ЄП першої та другої груп?

Базою нарахування ЄВ для ФОП – платників ЄП є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

         Єдиний внесок для зазначених платників встановлюється у розмірі 22%.
Отже, сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, -  мінімальний страховий внесок становить 22% розміру мінімальної заробітної плати:  3723,0 Х 22% = 819,06 грн. (більше сплачується за бажанням). Таким чином, мінімальна сума ЄСВ, яку потрібно буде заплатити платникам ЄП у 2018 році – 9828,72 грн. (обов'язкова щомісячна сума ЄСВ  819,06 грн. Х на 12 місяців).

         Варто нагадати, що Законом України від 03.10.17 №2148  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесено зміни до  ЗУ від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Відповідно до вказаних змін, максимальна межа нарахування ЄВ з 01 січня 2018 становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом, тобто, максимальна база нарахування ЄВ становить 3723 X 15= 55 845 грн., а максимальна місячна сума ЄВ – 55 845грн. Х 22% = 12285,90грн.

Крім того, з 01 січня 2018  для підприємців -"єдинників" I групи відмінено норму, яка встановлювала спеціальний розмір мінімального страхового внеску: з 01.01.2017 він становив 0,5 базового мінімального страхового внеску:352 грн. =  (3200 х 0,5 х 22), а з  01.01.2018 такі підприємці сплачують повний мінімальний страховий внесок 22% від мінімальної зарплати  3723 х 22% = 819,06 грн.

Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, - до 20-го числа місяця, наступного за звітним ( терміни подання  звітів та  терміни сплати  переносяться, якщо прийшлися на вихідні чи святкові дні).

Для платників, зазначених  у 4 і 5 част.1 ст. 4 Закону №2464-VI – ФОП, в т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності) звітним періодом є календарний рік – до 10 лютого року, наступного за звітним.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення.

Платники єдиного внеску, зазначені у п. 45 та 5-1 част. 1 ст. 4 Закону України №2464-УІ: ФОП, в т.ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також члени ФГ, якщо вони не належать до  осіб, що підлягають страхуванню на інших підставах, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

 ГУ ДФС у Київській області