Кожна дитина має право на повноцінне життя, на те, щоб отримувати освіту на рівні зі всіма. Інклюзивне навчання покликане саме для цього. Також воно допомагає дітям з обмеженими можливості адаптуватися в соціумі.
Вишнівська ЗОШ № 3 єдиний навчальний заклад у Києво-Святошинському районі, де два роки тому, за ініціативи директора школи Наталії Руденко, був відкритий інклюзивний клас. «Тоді до нас прийшла мати дівчини з церебральним паралічем. Ця дитина до п’ятого класу ходила у київську спеціалізовану школу, яка розрахована на отримання початкової освіти. Через це жінка й звернулася до нас: прагнула, щоб донька продовжила отримувати знання», – зазначає Наталія Миколаївна.
Так виникло інклюзивне навчання у третій школі: зараз тут отримують середню освіту двоє дівчат з шостого та першого класу, в обох церебральний параліч. «Вони відчувають себе досить добре серед інших учнів, а їх розумовий розвиток дозволяє засвоїти навчальний матеріал на гідному рівні. Ці діти прагнуть спілкування з однолітками, не байдужі вони й до нових знань», – повідомляє Наталія Руденко.
Також директор зазначає, що інклюзивне навчання сприяє й духовному розвитку інших учнів, запалює в їх серцях вогник співчуття: «Дивлячись на діток з особливими потребами, вони розуміють, що є інший світ, що є діти хворі, що до них треба ставитися з повагою».
Взагалі інклюзивне навчання – ціла система зі своїми особливостями, яка потребує фінансової підтримки. У школі був зроблений пандус для підняття візка, для переміщення дітей є вчитель-асистент: він стежить, щоб учень міг сходити до туалету, їдальні. Працюють в навчальному закладі психологи, логопед, соціальні педагоги. «Люди, які допомагають цим дітям є, але їх замало. Для того, щоб відкривати інклюзію і щоб вона була повноцінною необхідні кошти, адже потрібно повністю переобладнати школу, створити спеціалізовані класи, ліфти», – говорить Наталія Руденко.
Поки ж фінансова можливість відсутня, чинять по-іншому. «Перше, що було змінено - розклад: для цих дітей його побудували таким чином, щоб всі уроки проходили на одному поверсі. А щоб їм легше було переходити з кабінету в кабінет їх супроводжує вчитель-асистент. Також вони мають право на вільне відвідування і один день на тиждень можуть не йти до школи», – повідомляє заступник директора з навчально-виховної роботи Людмила Хижева. Її задача полягає у координуванні навчальної та виховної роботи, роботи психолога школи, соціального педагога, вчителя-асистента. Вона слідкує за тим, як програма «Індивідуального навчання та розвитку дитини» втілюється в життя.
Людмила Хижева зазначає, що ніяких, окрім фінансових проблем не виникає: «Єдине, що мене хвилювало це те, як сприйматимуть дітей у класі, адже вони особливі. Але все пройшло добре: у них одразу з’явилися друзі». Зараз вчительку хвилює одне – відсутність лікаря, який би проводив процедури для цих дітей.
Кожний вартий того, щоб бути щасливим, а інклюзивне навчання один зі шляхів до цієї мети.
< Попередня | Наступна > |
---|