«Потрібно витягти дитину із віртуальної реальності, де все створено за неї – тільки натискай кнопки»

«Потрібно витягти дитину із віртуальної реальності, де все створено за неї – тільки натискай кнопки» Ольга Чугут працює вихователем молодшої групи «Світлячок» та вчителем англійської мови у дитячому садочку «Колобок».

ВИХОВАТЕЛЬ – ЦЕ ПОКЛИКАННЯ. Але спеціалізована освіта потрібна. Педагог дошкільної освіти повинен володіти багатьма знаннями, щоб зорганізувати роботу в дитячому колективі. Ви знаєте, професію вихователя можна порівняти з професією художника. Є, наприклад, в людини дар писати картини, але все одно треба поставити техніку. І навіть якщо у людини взагалі немає дару, вона може непогано малювати, якщо довго цьому вчитися. Та якщо ми порівняємо роботи обох митців, все одно відчуємо різницю. Хоча обидва полотна будуть красивими.

ЧАСТО МИ ВІДПРАЦЬОВУЄМО ДВІ ЗМІНИ. Перша зміна – з 7.00 до 13.00, друга – з 13.00 до 19.00 години. Іноді доводиться заміняти колег, тоді відпрацьовуємо всі 12 годин. Якщо я працюю у першу зміну, моя робота розпочинається о 6.30. Допоки прийдуть дітки, потрібно увімкнути спеціальні лампи. Зараз період вірусних захворювань. Потім готуємо групу до занять. З 7.00 до 8.00 приймаємо дітей.

ДІТИ В МОЛОДШИХ ГРУПАХ ПЛАЧУТЬ ЗА МАМАМИ. Це нормально. Уявіть, увесь час з мамою, а тут приводять дитя в незнайомий колектив, у нього стрес. На випадок, коли дітки плачуть або ж відволікаються, у нас є уявний чарівний Єнот, який все перевертає навкруги. Ми його часто шукаємо по групі та хочемо зловити у мішок. Всі дітки дуже сподіваються колись його побачитита відвезти в зоопарк.

НАШ ДЕНЬ РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ З ДИДАКТИЧНОЇ ГРИ. Щоб зацікавити вихованців проводимо спостереження, наприклад, які ознаки осені, яке у нас сьогодні небо, яка погода на вулиці. Після смачного сніданку, проводимо заняття в групах. Кожного тижня у нас нова тема. Зараз вивчаємо про кольорову осінь. Обов’язково під час заняття проводимо фізкульт-хвилинки.

СУЧАСНІ ДІТИ ВИХОВУЮТЬСЯ НА ГАДЖЕТАХ. Пам’ятаєте, в нашому дитинствібуло лише два мультики «Капітошка» та «Ну, постривай». Весь свій вільний час проводили на вулицях. В скільки ігор ми тоді гралися….. Сучасні ж діти розвиваються в межах телефону або ж планшету. Їхній світ одноплановий, тому мета вихователя витягнути їх із віртуальної реальності. Нам навпаки потрібно показати дітям яскравий та цікавий світ в якому вони можуть творити. А не той, де все вже створено за них, тільки натискай кнопки. Наприклад, приходять до садочку діти і кажуть: «Давайте, дивитися мультики». Особливо полюбляють «Щенячий патруль». «А ви бачили?», - запитують мене. Я ж відразу реагую: «А давайте ми створимо з вами свій мультик. Де ми будемо головними героями». І діти відразу переключаються.

ДІВЧАТКА ГРАЮТЬСЯ МАШИНКАМИ НА КИЛИМОЧКАХ, А ХЛОПЧИКИ «ГОТУЮТЬ» ЧАЙ З ТОРТИКОМ. Уподобання дітей не завжди залежать від їхньої статі. В садочку є різні ігрові куточки – магазин, перукарня – кожен обирає те, що йому цікаве.

КОЛИ РОБОЧИЙ ДЕНЬ ЗАВЕРШУЄТЬСЯ, я розумію, що ця робота робить мене щасливою. Я обрала її недаремно.